Somnade på lektionen

Idag hade jag prov i matematik för första gången. Jag började läsa matte denna terminen så jag har inte hunnit få fler prov. Vi läser på låg nivå. Jag läser ju in grundskolan och har börjat från första början, men lite klurigt var det ändå. Trots allt så kändes det bra när jag lämnade in provet. Alla rätt lär jag inte ha för jag hann inte med den sista uppgiften. Det tror jag förresten inte att någon hann göra. Det var ont om tid. Dessutom nickade jag till flera gånger under provets gång. Jag var så fruktansvärt sömnig. Efter mattelektionen hade jag håltimme. Jag hade som vanligt med mig min laptop, så jag satt med den och grejade med foton. Även under håltimmen satt jag och somnade till korta stunder framför datorn. När väl håltimmen var slut gick jag in i lektionssalen där vi skulle ha engelska. Jag var först med att komma, och satte mig som vanligt på bänken längst fram till höger. Eftersom jag var så trött lade jag armarna över bänken och lutade huvudet mot dem. Jag tänkte bara vila lite tills läraren kom. Det blev dock mer än vila, det blev en sovstund. Jag somnade nämligen fortare än kvickt. Plötsligt vaknar jag av att min lärare väcker mig. Då har det gått tio minuter in i lektionen. Hon hade helt enkelt låtit mig sova en stund. Det enda hon hade gjort var att ha gått igenom det vi hade i läxa. När hon väckte mig var det dags att gå vidare. Helt yrvaken var jag och hon fick hjälpa mig att öppna boken och leta upp vilken sida vi var på. Men sen piggnade jag till lite och kunde hänga med resten av lektionen.

Mina lärare är så förstående när det gäller min narkolepsi, och det är så himla skönt. Jag vet att jag inte behöver skämmas över att jag somnar ibland.

Nu är det på tal om sova, dags att avsluta för ikväll och krypa i säng! God natt!

Lämna en kommentar