Origami 3d

Som fortsättning på gårdagens post så vill jag dels visa några foton på vad jag gjort i denna typ av origami. Till svanen har jag använt cirka 500 bitar, till korgen cirka 1500, och till vasen cirka 1200 stycken. Att vika alla dessa bitar tar alltså väldigt lång tid om man är ovan, ja även om man är van tar det ett tag, och ofta vill man ju komma till läget då man ska börja bygga sin skapelse. Därför erbjuder jag mig att sälja färdigvikta bitar. Med andra ord kan du bara börja bygga när du får dem!

Jag har försökt sätta så lågt pris som möjligt. Det ska ju helt enkelt inte vara så att det blir dyrt för er att bygga någonting, samtidigt vill jag ju ha betalt för materialet (pappret) plus lite för arbetet. Betänkas bör att jag viker cirka 100 per timme, och jag har valt att sätta priset 40 öre per bit. En timpenning på 40:- är inte mycket, så jag hoppas att ni har full förståelse för att jag inte vill sänka priset mer. För er del som beställer tillkommer ju även portokostnad, vilken inte blir mycket om ni inte köper tusentals med  bitar.

Jag säljer i alla tänkbara färger. Önskar ni någon färg som jag inte har hemma, ser jag till att beställa hem den. Det blir ju givetvis en fördröjning i leveransen om jag måste beställa för min del, men jag hoppas att ni inte har bråttom med era bitar. Som sagt var tar det tid för mig också att vika, och jag hinner inte vika tusen bitar på en dag, utan beroende på hur stor beställningen är, så tar det en eller flera dagar att vika.

Du kan beställa precis hur få, eller hur många du vill. Det kanske är så att du inte har rätt färg hemma, och inte känner för att själv köpa ett stort paket med bara sådan färg, om du enbart behöver en liten del. Då kan det ju löna sig att köpa ett antal bitar via mig. Jag viker och trär bitarna i varandra så det blir en ”stång” eller en ”sticka” kanske man kan kalla det. Jag sätter 25 bitar per sticka och det är så de levereras. Du kan givetvis köpa färre bitar än 25, men max antal bitar per sticka är 25. Jag kommer också att skicka med någon extra bit i de fall som någon av de andra bitarna är sönder eller dåligt vikt. Hur många extra bitar du får beror på antal beställda bitar och hur många olika färger du köper. Jag följer ingen särskild lista för detta utan det blir en individuell bedömning från beställning till beställning och det hoppas jag att ni godtar.

Här kommer då bilder på några av de modeller jag skapat. Dessa modeller går också att köpa av mig som prydnadsföremål. Jag gör dem i valfria färger. Sakerna man bygger är mer eller mindre fasta och stabila.
Pris:
Svan – 200:- (31st A4-papper har gått åt) Svanen är cirka 20 cm hög.
Vas – 250:- (75st A4-papper har gått åt) Vasen är cirka 20 cm hög, och med en omkrets av 50 cm på bredaste stället.
Korg – 300:- (94st  A4-papper har gått åt) Korgen är cirka 12 cm hög och närmare 30 cm i diameter.

Måtten har jag uppskattat (utom vasen som jag mätt) eftersom jag gett bort dem och inte har några färdiga hemma som jag kan mäta.

Här kommer min försäljningssida på Facebook med bland annat bilder på de färger jag har hemma. https://www.facebook.com/origami3dpieces?fref=ts

 

 

Svan

 

 

Svan

 

 

Korg

 

 

Korg

 

 

Korg

 

 

Vas

 

 

Lämna en kommentar